är det möjligt att överdosera p-piller ?

Inlagd av: Stefan Svensson uppdaterad: 2015-04-25
Överdosering på p-piller kan orsaka lindriga biverkningar , men det är osannolikt att orsaka allvarliga problem , även i fall av oavsiktlig överdos av små barn . Men ändå, om du överdoserar på p-piller , bör du söka läkarvård

Ingredienser

De flesta p-piller innehåller en kombination av östrogen och gestagen . Vissa innehåller bara gulkroppshormon .

Dosering

En normal dos av preventivmedel innehåller 20 till 50 mikrogram östrogen och upp till 1 mg gulkroppshormon .

Symtom

Några symptom på en p-piller överdos inkluderar ömma bröst , illamående , överdriven vaginal blödning , förändringar i menstruationscykeln , huvudvärk , dåsighet och humörsvängningar .

Behandling

Trots en födelse piller överdos inte är allvarlig, bör du söka behandling för dina symtom . Kontakta det nationella giftcentral ( 1-800-222-1222 ) . Ett besök på akuten bör inte vara nödvändigt .

Förebyggande

För att förhindra en oavsiktlig överdos , vara mycket uppmärksam på dina p-piller , eller byta till en annan preventivmetod .

Previous:nothing Next:Vilka är ingredienserna i morgon efter Combo piller ?





Relaterade artiklar


  • billig testosteronbehandling
  • är HPV vårtor samma som genital herpes ?
  • antibiotikabehandling för syfilis
  • test för candidas
  • vad är activella OCP ?
  • klamydia behandling och nitrofurantoin
  • erektil störningar
  • positiva testresultat för hög risk HPV
  • skäl för underlåtenhet att använda preventivmedel
  • örter för att öka testosteron




    Adress:
    TPB
    Punktskriftsförsäljningen
    Box 4003
    1002 47 Johanneshov
    Email: halsa@halsanet.com