biverkningar av dehydroepiandrosteron

Inlagd av: Camilla Näslund uppdaterad: 2015-05-20
Dehydroepiandrosteron eller DHEA är ett hormon som finns i din kropp. Enligt NutraSanus hemsida, "DHEA är en steroid hormon. " Din nivå av DHEA minskar med åldern. Folk försöker att komplettera denna förlust men för mycket DHEA kan orsaka biverkningar

ansiktshår

Din kropp producerar naturliga DHEA. Ytterligare DHEA stoppar i din kropp kan öka ansiktshår.

Svettas

Ökad svettning eller svett kan vara ett resultat för en överexploatering av DHEA. Dricka tillräckligt med vatten kan hjälpa fylla förlusten av svett.

Acne

mer akne än normalt kan vara en biverkning av DHEA. Även om detta inte kan verka som ett medicinskt problem, bör akne ska diskuteras med din läkare. Acne kan vara ett tecken på en hormonell obalans.

Huvudvärk och yrsel

Huvudvärk och yrsel är en mindre vanlig biverkning av att använda för mycket DHEA. Men om du märker din huvudvärk förvärras samtidigt som DHEA, kontakta din läkare.

Leverproblem

Högre doser av DHEA (200 mg eller mer per dag) kan orsaka leverproblem såsom buksmärta, mörk urin och gult hud, enligt eMedTV.

Previous:nothing Next:binjurarna och stress





Relaterade artiklar


  • hur man gör ett diagram sluta röka
  • rådgivning metoder för misshandlade kvinnor
  • diet för någon med smittsam hepatit
  • information om en vasektomi
  • klimakteriet & vulva smärta
  • hur förklarar livets fakta till ditt barn och inte spricka upp
  • tre sjukdomar orsakade av rökning
  • om olika hudutslag hos barn
  • epidural injektion biverkningar
  • hur man får barnen att tvätta händerna




    Adress:
    TPB
    Punktskriftsförsäljningen
    Box 4003
    1002 47 Johanneshov
    Email: halsa@halsanet.com